Thailand 2011!

Fy herregud så skönt!
Jag och min familj har varit utomlands en gång tidigare. Då jag var åtta år.
Det var till Marmaris i Turkiet :)
Åh.. Det var så otroligt härligt. Vi gjorde inte allt för mycket där. Var vid poolen, på nån marknad, åt på restaurang varje kväll, besökte mormor & Stellans hotell, åkte på en båt, sen gjorde vi typ inge mer..
Men det var härligt. :)
Det var jätte roligt att bada i poolen vi hade vid hotellet, den hade en jättestor delfin i botten av poolen av kakelplattor :D
Jag minns resturangen vi alltid gick till. Minns dock inte riktigt vad vi åt.. Men jag minns att det alltid gick en låt på radion då vi var där. Det var någon "Kiss" låt där det lät "mmwooaah!" (smack, haha) och en kväll började han som ägde den här lilla resturangen att dansa med mig haha han bjöd upp mig, tyckte de självfallet var jätte pinsamt haha men jag dansa. :) Sen fick jag pappersrosor av honom, glömde dom dock där.. :(
Hur vi åkte en liten kryssning och hur jag lekte med mina betty spagettis på båten. Jag tappa en sko till dockan överbord och det var en kille som tappade sin klockan också och då for dom och dök efter den, men inte efter min docksko :cc haha då blev jag ledsen.
Jag minns ur flygvärdinnorna tyckte att jag var söt och nöp i mina kinder och sa "a little turkisch lady :)"
Jag minns hur vi köpte mer betty spagetti dockor där nere, haha! Och hur hotellet såg ut, hur tjurig jag var då jag var tvungen att kliva upp klockan 8 och hur jag mådde dåligt sista dagen för jag hade fått öroninflammation och hur jag fick äta plättar med obóy på till middag bara för att jag var sjuk.. ;)
Men vill ni veta en ganska så otroligt nice sak?
Nu, 8 år senare, ska vi åka till Thailand i 15 dagar!! :'D

Vi ska bo hos mammas kompis Stephan som bor vid Jomtien Beach några mil utanför Bangkok, gratis! ♥
Så här kommer det då att gå:

  • 23e vilken månad de nu var - Bila ner till Stockholm. 12 h.
  • 24e vilken månad de nu var - Flyg till Doha i Kina. 14:55 - 23:10 = 6:15 h.
  • 25e vilken månad de nu var - Vänta från klockan 23 till tio i ett på natten för att ta nästa flyg till Bangkok. 00:55 - 11:23 = 6:45 h.
  • Wiihoo! Thailand i 15 dagar!! :D
  • 11e den kommande månaden - Flyg till Doha. 08:35 - 11:40 = 7:05 h.
  • 12e den kommande månaden - Vänta från förra flyget till nästa, 13 h 55 min väntan. Flyg till stockholm. 01:35 - 06:20 = 6:45 h. Sen bila hem igen på 12 h.

Det blir alltså.. hm.. 64 timmars resande :)
Men klart värt det.
Våra flygstolar kosta drygt 27 000. :p

Och denna resa gör vi för att fira pappa som fyller 50 år i april!
SOM man längtar! ♥
Jomtien Beach.
edit: Nu tog jag bort datumen för att jag har valt att inte skriva när vi åker av lite orsaker.
#1 - Åsa Lundstedt

Hej hej vad rolig dina poster är! kommer definitivt läsa dina inlägg lite mer! :p Hoppas du har en rolig dag ;)