Folk är så fucking sneaky m-fuckers!

Måste bara börja med att säga bilden jag rita där nere stör mig haha fan va ful den blev?
Nej men honestly nu, har ni tänkt på hur mycket dolda budskap det är runt oss? Alltså, dygnet runt.
I vad som helst.
Sure, i affärer vet vi ju "Tag tre, betala för två!" eller "Extrapris!"
Det betyder tex: "Ta tre av dom här och betala för två så tjänar du massa på det men egentligen gör du inte det för du blir bara fetare/sockerberoende av detta! Dessutom betalar du ju mycket mer än vad denna skit kostar att köpa in!"
eller..
"Den här är gammal!"
Men det jag tänkte skriva om egentligen är alla som pratar med dig gör ju de.. Speciellt de som du inte mött förut.
"Jag har laddat ner en bra film, vill du se den med mig? :)" =
"Jag laddade ner filmen högst upp på "topp 100" för att ha en anledning till att bjuda hem dig till mig så vi kan vara ensamma i ett mörkt rum så jag kanske får taffsa lite"

Okej haha! Kanske inte precis så meen..
fan jag får inte ut budskapet om det som jag ville.. kan inte beskriva hur jag tänker..

Okej men typ så här:
Folk gör allt för sig själv.
Nån vill vara med dig = skaffa sig en pojk/flickvän/ få sig en vän så att man inte sitter hemma själv
Nån ger dig en present = dom ger dig en sak så att du ska bli glad så att den själv blir glad som var snäll/ kanske få tillbaka en present på sin egen födelsedag?
Nån berättar en hemlis för dig = dom smickrar dig med att tro att du kan hålla hemlisen/ får en hemlis tillbaka? / bättre vän med dig = mindre tid ensam framför datorn.
Men fattar ni?
Alla är så.
Och alla jag känner (förutom Roger då, haha!) säger inte det dom tycker direkt i ditt face = man får inga vänner om man är otrevlig = mindre kontakter = mindre chans för jobb i framtiden?
u get me?