Tips!

Jag har verkligen ett tips till er nu som gillar glass och blåbär.
Gammeldags gräddglass med Chokladkross har varit den genom tidernas bäästa glass (enligt mig) så länge som jag har minnats.
MEN! Nu kom det en svår konkurrent. Gammaldags gräddglass med BLÅBÄR!
MEN! Det var inte allt.
Något som jag alla tycker ni ska prova, är först och främst den glassen, men alltså.. Man brukar ju vilja ha någonting i som man kan tugga lite, visst?
Jag brukar göra mjukglass av min glass som jag tar. Ibland är glassen för kall och för hård för att den ska bli mjuk och jag kan vara otålig då jag vill ha nå gott, HEHE!
Men nu hade vi slut på mjölk så jag provade en skvätt grädde istället.

Var inte rädda, det smakar inte mer grädde.. 
Det blir som väldens sötaste ploppar i glassen! (man ska givetvist röra om då) så man fick en liten tuggigare känsla! ÅH SÅ MUMSIGT!  ♥