Tack.

Jag skulle vilja utbringa ett tack här, till en vän som har hjälpt mig mycket på vägen. Han är en bra vän som har stått vid min sida vad som än hänt, vad jag än har gjort eller sagt har han stått kvar - för att han ville så gärna hjälpa mig. Han ville så gärna att jag skulle må bra, och jag vet att det var hans enda avsikt även fast det för andra ser ut som något annat, så som jag ser ut som någon/något annat ur någon annans perspektiv.

.

Jag har alltid trott att "hey, jag kan klara mig själv ta fakk" då det i själva verket varit tvärt om. Jag har inte varit singel en enda dag sen andra veckan i sjuan. Jag har alltid klamrat mig fast vid den jag varit med och sett allt igenom ett sugrörs perspektiv. Jag har aldrig värderat mig högt och jag har aldrig någonsin kämpat för något. Jag är inte stolt över att säga att jag inte kan komma på en enda sak jag gjort något för att behålla/klara/lyckas med. Jag har haft svårt för att säga nej. VÄLDIGT svårt. Kanske en småsak för dig, men jag mådde rent utav dåligt av att säga nej.
.
Jag har alltid sett på det som att jag har mått bra och att det faktiskt inte skulle hjälpa mig med att tänka annorlunda, handla annorlunda, sova/träna. Varför skulle det? Jag har aldrig gjort det förr och jag går inte till någon pshykolog? Det var inte så att jag var något fall, men jag kunde må bättre helt enkelt, bara

generellt.

.

Han har sagt det till mig sen dag ett, "men vem är han som tror att han kan komma här och ändra på mig? Är inte jag bra som jag är? Om han ska ändra på shit så är det inte mig han är ute efter!" tänkte jag, och ville inte se det han egentligen försökte förmedla.

.

Jag mår så mycket bättre nu, och bättre ska det bli. Jag känner mig inte ensam längre då jag är själv, jag blir inte ledsen längre för saker som egentligen inte spelar någon roll. En sak vill jag att ni alla ska lära er:

Ett förhållande ska inte vara ert liv - utan en del av det.

Jag behöver inte ha någon att hålla i min hand, men du får gärna gå vid min sida. Så tack, Linus. Tack för allt du gjort för mig. ♥ :-*